Dopparedagen

Idag har det varit fler julförberedelser. Den sista maten har inhandlats och skumtomtefudge och saffran- och apelsintryffel har tillverkats. En promenad genom den snöiga skogen hanns också med och jag passade på att rulla mig lite i snön, man måste ju få leka lite också!

Jag har inte riktigt hängt med i att det är julafton imorgon men rätt stämning infinner sig säkert imorgon. Ska jag vara ärlig känner jag dock inte någon jättestor längtan, det ska bli mysigt men jag tror inte att jag hade saknat det så mycket om julafton hade passerat utan att jag fick vara med om det. Har väl att göra med att det är samma sak varje år, samma traditioner som upprepas. Det är inte så mycket till överraskning och ibland är det trevligt om man inte vet exakt hur allt ska vara.





Saffran- och apelsintryffel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0