Julig lördag

Idag har jag hunnit med mycket och mer finns det än tid för.

Jag började dagen lugnt med att äta frukost framför nyhetsmorgon och pysslade med lite småsaker. Sedan satte jag igång en bröddeg och plockade iordning träningskläder och skridskor. Efter lunchen bar det av till stan och en designjulmarknad. En snabb tur på systemet hanns med innan vi tog oss vidare till sporthallen där vi skulle gå på ett BodyPump-pass. Precis när vi kommit igång och blivit varma satte brandlarmet igång och det vara bara att pallra sig ut i kylan. Jag, Erika och Lotta stod väldigt nära varandra stunden som vi var tvungna att stå ute, ingen av oss hade ju något varmt att ta på oss.

Passet var roligt och det var skönt att få träna igen efter en paus på grund av förkylning. Jag och Lotta hade inte fått nog av att röra på oss och begav oss till ishallen där vi åkte skridskor i ungefär en halvtimme. Vad härligt det är att glida runt på isen! Det var inte alls mycket folk så vi kunde åka utan att bli störda.

Kvart i fem var jag hemma igen och då var det bara att rulla ut degen till bullar och slänga in dem i ugnen. Blir nog ett nybakt bröd till middag. Halv sju ska jag vara hemma hos Regina och sedan ska vi vidare till julfest och luciavaka. Tror det kommer bli en mycket rolig kväll! 



Bröd fyllt med soltorkade tomater och solrosfrön


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0