Jullov

Igår efter lunch gick bilen ifrån ett kallt och vitt Linköping upp till ett lite varmare, men fortfarande kallt, och ännu vitare Stockholm. När jag startade min färd tyckte jag att det var perfekt väder att köra bil i men ganska snart kom jag in i mitt första snöfall och under de dryga 20 milen så passerade jag flera ganska rejäla snöfall vilket gjorde att det tog lite längre tid att ta sig hemhem än vad det brukar.

Fredagens inflyttningsfest var en perfekt början på lovet. Jag var inte så sugen på att ta mig iväg till den när jag såg att temperaturen hade sjunkit till - 12 grader, men med en varm vinterjacka så klarar man sig ganska bra även om man bara har kort kjol och strumpbyxor. Det var en bra blandning av folk och jag hade en väldigt trevlig kväll. Även hemfärden vid fyratiden på morgonen, då det var ännu kallare, gick bra. Fast då var jag också uppvärmd av nattens aktiviteter och motiverad att ta mig hem fort.

Lördagen tog jag det lungt och städade lite och kvällen spenderades i brorsans sällskap med god mat och film. Det är ganska fint att ha sin bror så nära.

Nu är jag sugen på att ta mig ut och fotografera det vackra vita landskap som omger oss men idag har dagen varit full med andra aktiviteter, förhoppningsvis hinner jag ut imorgon innan det blir mörkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0