Nyårsafton

Jag känner mig lite smått sorglig den här nyårsaftonen, men jag ska inte klaga, det finns de som har det värre än jag. Jag har i alla fall fått god mat och trevligt sällskap även om det hade varit trevligt att få spendera den med andra än bara mina föräldrar.

Jag lagade en riktigt god hallonmoussetårta till efterätt. Den var lite avancerad, med flera olika moment, men jag lyckades och kände mig lite som en konditor när jag stod i köket och fixade. Jag är inte rädd för en liten utmaning i köket, snarare så att jag söker utmaningar. Det är ju roligt att testa på nya saker och faktiskt lyckas.




Vi drack mousserande vin, spelade spel, tittade efter en resa till sommaren och hade en film igång som bara pappa tittade på. Jag är förvånad att han lyckades hänga med i den för jag hade en massa andra saker som lyckades sno åt sig min uppmärksamhet. Typ, leka med Saltis, prata, titta i resekataloger och blåste på det sista vedträt i spisen för att få det att brinna..





Under kvällen fick jag ett sms som gjorde att jag inte kunde låta bli att le. Ibland krävs det inte så mycket för att göra mig glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0