Önskan

Jag vill vandra genom ett snötäckt landskap. Känna kylan bita i mina kinder. Mörkret som omsluter mig och månens ljus reflekteras i kristallerna som täcker snön. Känna lugnet och tystnaden. Någon vid min sida att utbyta ord med. Att dela allt det vackra och lugna med.

Varma kläder och mjuka skor. Kunna lägga sig ner och titta upp på en stjärnbeströdd himmel. Se evigheten. Bara vara.

Gå över åkrar och i skogen. Höra hur snön knarrar under skorna. Se spåren av djur som har rör sig över den annars orörda snön. Snön som täcker in allt runt omkring mig.

Få komma in i ett varmt hem. Kinder som är röda av kylan. Känna värmen sprida sig i kroppen. Krypa upp i en mjuk soffa och linda in sig i en filt.

Tänk vilket härligt sätt att spendera en kväll. Men nu finns varken snö, kyla eller någon att dela de med, här hos mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0