Saffransbullar

Efter att ha suttit några timmar på skolan och labbat, utan större framgång, åkte jag och handlade mat och en ny cykelslang. När jag kom hem och hade packat in maten i kylskåpet satte jag igång och gjorde en sats saffransbullar. I all hast missade jag dock steget där saffranen ska ner i mjölken och smöret. Det kom jag på när jag stod och rörde ner mjöl i degen och fick försöka rädda det hela på bästa sätt genom att röra ner saffranen i lite extra mjölk och sedan ner i degen. Tyvärr verkar mina smaklökar inte riktigt vara som de ska, på grund av förkylningen, så jag kan inte riktigt avgöra om det smakar saffran eller inte. Jag får ta en ny provsmak när smaksinnet är återställt. Men jag kan i alla fall konstatera att de blev fina, söta och fluffiga!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0