Romme

Vilken härlig dag vi hade igår! Klockan halv fem på söndagsmorgonen ringde klockan. Vi åt frukost och fixade matsäcken och sedan begav vi oss in mot resecentrum där bussen skulle hämta upp oss. Det var en perfekt morgon för att ge sig iväg på eftersom det hade snöat under natten. Linköping var insvept i ett vitt, underbart täcke. Bussturen som var ganska trevlig i sig tog fyra timmar och vid tio var vi framme i Romme. Efter snabbt ombyte och uthämtning av skidor och snowbord för de som skulle hyra bar det upp i backen.

Det var riktigt härligt att stå på ett par skidor igen. Det blev inte så många åk för mig eftersom jag lekte skidlärare åt Fredrik men jag känner mig nöjd med det jag fick åka. Var ändå lite roligt att hjälpa till. Fredrik fick kämpa en hel del, men han gjorde framsteg och när han höll sig till grön backe och slapp andra som störde så gick det riktigt bra för att vara första gången.

Vädret var kanske inte som jag hade hoppats, under hela förmiddagen snöade det (vilket jag gillar) och det var grå himmel hela dan, men det var roligt att det var så mycket snö, både i backen och på träden. Snötäckta landskap är förfärligt vackra.

Fyra gick bussen hem igen och då var vi alla lite möra i kroppen efter dagens åkning. När vi väl var hemma igen var jag dundertrött. Det blev en tidigt sänggång och när vi släckte tjugo över tio somnade jag direkt.
















Kommentarer
Postat av: moster

ser ut att ha varit skoj. Dock blev både mor och jag mer imponerade av semlorna!







2009-02-27 @ 21:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0