Allmän älg

Usch vad trött jag är, men det är inte så konstigt och jag har bara mig själv att skylla.

Hade en riktigt bra dag igår. Började dagen med att gå till gymmet och träningen gick bra, lite träningsvärk i kroppen med annars kände jag mig pigg. Innan jag begav mig hem inhandlade jag cykellysen och lite rödvin till kvällen. Eftermiddagen gjorde jag inte mycket nytta. Gjorde ett försök att sätta upp papper i en hylla som vi har i hallen, men hade lite för bråttom så det hela blev inge bra och fick rivas ner. För att fira att kurserna nu är avklarade och att de nya inte har börjat än träffades vi ett gäng hemma hos mig och lagade lite god mat beståendes av fetaostbiffar, klyftpotatis, tzatsiki och oliver. Till efterätten, knäckig smulpaj, fick vi sällskap av några till. Förutom att äta gott spelade vi wii och lekte plingeliplång, allmänt finger kom att bli kvällens bästa ord. När klockan var runt ett begav vi oss alla ifrån Ryd in till stan för att vara med på en inflyttningsfest. Vid tre kom några av oss fram till att det var dags att bege oss hemmåt och fyra var jag hemma igen. Eftersom jag inte ville sova bort lördagen klev jag upp tjugo över nio. Därav tröttheten nu och tidigare under kvällen.

Ikväll har jag tagit det lugnt. Bjöd över brorsan som blev nerskjutsad idag tillsammans med vårt nya köksbord. Äntligen har vi ett bord som är på väg att braka ihop så fort man sätter armbågarna på det. Middag och film blev det. Perfekt aktivitet för oss båda, ligga utslagna i varsin soffa men lite choklad att gnaga på.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0