Träningskrångel

Det är någon som försöker reta mig när jag tränar. Igår var jag och Fredrik på aqua water bike och när jag höll på med en av övningarna där man ska hoppa jämfota över cykeln samtidigt som man håller i den med båda händerna, så lossnade spännet där bak på bikinin. Panik! Var precis där ett gäng gubbar satt och tittade, men som tur var hann brösten inte hoppa ur. Efter en del krånglande fick jag i alla fall ihop spännet igen och kunde fortsätta träningen utan några fler missöden. Förutom att jag var nervös för att brösten skulle hoppa ur när spännet lossnade så var jag rädd att Fredriks nyckel skulle försvinna. Hans gummiband gick sönder i början av passet så jag erbjöd mig att förvara den i bh:n. Som tur var stannade även den kvar.

Imorse när jag var på gymmet gick brandlarmet. Suck! Det var bara att avbryta övningen jag höll på med och gå ut. Inte var det roligt att stå ute i bara linne och kortbyxor och vänta på att brankåren skulle komma så att brandlarmet kunde stängas av. Det var ett lysrör som hade gått sönder och börjat ryka nere vid bowlingen. Tur att det inte var kallare än vad det var (0 gradigt) och att det inte regnade. När vi gick in igen körde jag några minuter på cross trainern för att få upp värmen och få igång kroppen igen innan jag fortsatte med träningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0