Fullt upp

Nu är det verkligen fullt ös de sista veckorna. Jag sitter på skolan från 9-17 i princip varje dag och försöker att få färdigt databasen tillsammans med Fredrik. Det går frammåt men inte alltid så fort. Igår satt vi hela dagen med två problem som vi inte lyckades lösa vilket gjorde att vi inte kom någon vart på hela den dagen. Idag låg databasservern nere under hela eftermiddagen och delar av förmiddagen vilket gjorde att vi inte kunde kolla om några av våra ändringar fungerade. Deadlinen har blivit framskjuten till tisdag men jag tror ändå att vi kommer att vara tvungna att sitta hela helgen.

Nästa vecka blir det till att plugga inför databas hemtentan samtidigt som jag måste skriva på beslutsteorihemtentan, salstentan skriver vi på måndagen och hemtentan ska vara inne på onsdagen. Det känns lite mycket och sommarlovet kommer att kännas välförtjänt.

Helgen blev i alla fall en av de roligaste helgerna på länge. Jag hade det jätteroligt på styrelsekick-offen. Vi drack en massa rödvin, badade kl 23 på torsdagen i en liten sjö, vi spelade minigolf, grillade, skrattade och delade hemligheter med varandra. Även lördagens spelkväll var väldigt trevlig, blev bjuden på god mat och spelade roliga spel. Efter att ha varit uppe till 4 på morgonen tre dagar i rad fanns det lite sömn att ta igen men det har tagit några dagar eftersom det inte riktigt har funnits tid att sova ut ordentligt, men det är sånt som man får ta ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0