Marskalkjobbet

Det var en upplevelse att få vara med och arbeta som marskalk på promoveringen igår. Jobbet var inte speciellt tuff, vi delade ut programblad, jag ledde en grupp i processionen och delade sedan ut middagsblad och visade vägen till middagslokalen. Det var roligt att få vara med och se hur hela cermonin går till och själv få vara del av något så högtidligt.

Det var roligt att få ha folkdräkten på sig, jag såg bara en till person som hade folkdräkt så jag stack helt klart ut. Det var flera personer som fotograferade mig och kom fram och sa att de tyckte att det var roligt att jag hade folkdräkt på mig vilket helt klart var roligt att höra.




Som betalning för arbetet blev vi bjudna på middagen som hölls efter promoveringen. Det var riktigt lyxigt, maten var jättegod och bra underållning med kören Man och Louise Hoffsten. Till förrätt fick vi skaldjurspate (jag fick salami i min i stället eftersom jag inte gillar skaldjur) och till den vitt vin.





Till varmrätt var det kalvmedaljonger med pomme duchess med västerbottenost, portvinssås med murklor och ugnsstekta grönsaker. Självklart var det rött vin till varmrätten. Denna goda rätt hann jag inte fotografera, var lite hungrig så jag glömde helt bort det. Till efterrätt blev det smultronsparfait med färska smultron, smultron couli (en sås) och hackade nötter med punch att dricka till.





Det blev ungefär en halvtimmes dansande efter maten i De Geer innan vi begav oss tillbaka till Linköping och Platå där vi dansade till stängning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0