Promovering

Imorgon blir det ingen skola för mig för jag ska till Norrköping och öva inför doktorspromoveringen som hålls där på lördag. Jag har anmält mig till att vara marskalk och hjälpa till under promoveringen. Som tack blir man bjuden på trerättersmiddagen som hålls efteråt. Jag har aldrig varit på någon promovering så det ska bli spännande. Det roliga är att vi ska vara finklädda, vilket innebär att jag får tillfälle att använda farmors folkdräkt. Kändes faktiskt roligare att använda den än balklänningen den här gången eftersom jag aldrig har använt folkdräkten, sen lär man sticka ut lite om man har en folkdräkt på sig också. Jag hoppas bara att nästäppan ger med sig, har inte lust att gå omkring och snora hela lördagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0