Pyssel

När man har det tråkigt och inte vill plugga får man ägna sig och andra nyttiga saker så man i alla fall känner att man har åstadkommit något. Just nu lägger jag mig på pluggnivån, jag gör det jag behöver göra och jag gör det i tid, men inte så mycket mer. Så eftersom jag inte har så mycket att plugga och inte så mycket annat heller att göra så hinner jag med att pyssla med lite annat, som att odla grönsaker på balkongen och baka. Grönsaksodlingen tar inte så mycket tid men det är mysigt att gå ut rensa rädisorna och vattna salladen och se hur det växer.

I förrgår var det storbak här hemma. Fredrik var på jobbkurs så jag passade på att baka bröd och lite småkakor. Även idag är jag ensam hemma så nu tänkte jag ge mig på ett nytt recept som jag har hittat på bullar, saffran i degen och sedan fyllda med vit choklad och pinjenötter (jag tänkte ta pistage för jag gillar inte pinjenötter). Det ska bli mycket spännande att testa. Receptet finns att hitta här.



Havrerutor med linfrön och råg




Honungskakor

Kommentarer
Postat av: Regina

det där brödet såg verkligen inte dumt ut tove!! :)

och bilden skulle ju lätt kunna platsa i nån italiensk matlagningstidning :)

2009-05-09 @ 14:19:28
Postat av: Tove

Tack! Det var inte helt fel heller :)

2009-05-09 @ 15:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0