Sommarjobb

Det är lite tomt på sommarjobbsfronten. Jag fick lite hopp förrförra torsdagen då academicwork ringde till mig om ett jobb som jag hade sökt, de undrade om jag fortfarande var intresserade och skulle skicka vidare mina uppgifter till arbetsgivaren. Nu börjar jag dock tappa det lilla hoppet eftersom de inte har hört av sig igen, antagligen har de valt en annan kandidat.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra i sommar. Sökte en sommarkurs i går, men eftersom ansökan kom in sent kan jag inte vara säker på att få gå den. Sen är jag inte sugen på att gå den om det ingår en tenta som ska skrivas samtidigt som mina kurser i Linköping börjar. Det är surt att jag tjänade så lite pengar förra sommaren, vilket innebär att jag inte får deklarera, vilket innebär att jag inte får tillbaka några pengar förrän i augusti/september. De pengarna hade inte suttit helt fel under sommaren, räknade lite på mina fasta summor under sommaren och bara de kommer att gå på 2600 kr. Sen kommer jag inte att vilja sitta hemma hos föräldrarna hela sommaren, kan ju inte tvina Fredrik att bara vara hemma hos mig så det kommer att gå åt lite pengar åt resor inom Stockholm. Känns inte så roligt just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0