Kurser

Jag läser två väldigt intressanta kurser för tillfället. Utvecklingspsykologi och individuella skillnader och Interaktionsdesign (teori och medtod). Båda kurserna är ganska krävande och det var lite av en rivstart när de satte igång. Det har varit mycket att läsa nu i början i båda kurserna men nu har det mest spännande momentet startat i Interaktionsdesignen, designandet! Roligt, men helt klart lite ångestframkallande eftersom det är svårt att veta hur vi ska gå tillväga, hur många olika lösningar vi ska bearbeta under tiden och hur mycket analysernade anteckningar som ska vara till. Sen är det inte det lättaste uppdraget vi arbetar med heller, att designa en digital artefakt för kreativ matlagning utifrån kritierier som vi har kommit fram till genom några intervjuer.  

Nu har förkylningen släppt och jag har kommit igång med träningen igen. Det var skönt och jag kände mig på väldigt bra humör när jag från maskin till maskin på gymmet. Nu när det är mycket att göra i skolan får jag planera lite mer för att hinna med träningen. På torsdag kväll har jag bokat in mig på ett pass som heter Functional Moves, jag har aldrig gått på det förut så det ska bli spännande. Jag tycker faktiskt att det är lite läskigt att gå på pass ensam eftersom jag knappt har gått på några förutom boxen, men nu när jag har bokat in mig måste jag gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0