Onsdag

Det är lite lugnare den är veckan efter inlämningen av det andra designuppdraget i måndags. Jag kan inte påstå att jag känner mig helt nöjd med vad jag presterade men nivå två ska jag nå upp till igen. Nu på kvällen tog jag en paus ifrån pluggandet och tog cykeln till Ikanohuset och inhandlade lite nya träningskläder och mössa, eller hatt kanske man ska kalla det, och vantar.

Här är den goda blomkålssoppan med hackade mandlar och ost som jag lagade till middag idag. Den är väldigt enkel att göra, bara att koka purjolök, potatis och blomkål tillsammans med vatten och buljong till allt är mjukt och sedan mixa det och salta och peppra. När den är upphälld i tallriken häller jag på lite riven ost och hackade mandlar (ska vara hasselnötter men jag är inte så förtjust i dem).


 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0