Fredag = noll motivation

Oj, oj, där försvann all min motivation. Jag har lite lätt uppsatsångest, hur lång borde en magisteruppsats vara? Just nu känns mitt material lite tunnt, fast jag har ju inte börjat bearbeta mina observationsanteckningar heller. Har koncentrerat mig på bakgrunden denna vecka och den börjar arta sig, har skrivit en hel del om aktionsforskning så den delen borde jag vara klar med snart.

Jag kan förstå varför ganska många har svårt att få klart sin uppsats i tid, för själva uppsatsskrivandet är inte så enkelt. Allt hänger ju på en själv, ingen som säger åt en vad som ska göras och hur det ska göras. Alla större arbeten vi har gjort på programmet har vi gjort i grupp och nu ska vi klara oss själva. Visst är det nyttigt men det är ju knappast så att vi kommer att arbeta helt ensamma ute i arbetslivet sedan.

Jag var på en framläggning idag under förmiddagen. Det är krav på att vi ska ha gått på tre stycken innan vi själva får lägga fram. Mycket bra krav skulle jag säga, det är riktigt nyttigt och gå och se hur det går till. Sen är det ju intressant att höra vad någon annan från programmet har gjort. Jag har gått på framläggningar förut men inte för att samla underskrifter.

Jag skulle vilja veta hur långt jag kommer att komma med min uppsats fram till juni, om jag kommer att vara nära slutet, om jag kommer att vara färdig. Jag har ingen aning om vad jag ska göra i sommar, om uppsatsen inte blir klar kommer jag att skriva på den, men det känns som om jag skulle behöva få in lite pengar också. Borde jag börja söka efter ett riktigt jobb fastän jag inte är klar med uppsatsen än och inte vet när jag är klar, eller ska jag ta och söka typ tidningsbud så att jag i alla fall får in lite pengar i sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0