Produktiv dag

Jag hade inga planer för dagen men har lyckats rätt bra med att fylla den. Direkt efter frukosten satte jag igång med att städa. Tjugo över elva tog jag cykeln till Sporthallen för att gå på ett steppass. Hem igen för lunch och en liten stund i solen. Planterade några paprikafrön och gjorde klart städningen. Tog mig en välbehövlig dusch och cyklade sedan till Ikanohuset där jag köpte mig en top och strumpor på HM och handlade lite mat. Hemma igen lagade jag en vegetarisk lasagne och under tiden den stod i ugnen två stycken bröd. Nu borde jag nog ta och baka ut bröden för de har fått stå och jäsa en bra stund sen blir det en lugn kväll i soffan.

Tänk om det alltid var lika lätt att få saker gjorda som det var idag. Bara för att jag var så duktig kan jag vara hur slö jag vill imorgon. Inte helt fel. Jag hoppas på bra väder för då kan jag ta och rensa lite i landet mitt och kanske dra upp lite ogräs som har letat sig upp mellan plattorna på uteplatsen. Jag skulle gärna börja så också men jag vet inte om jag vågar lita på vädret riktigt än.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0