Senaste dagarna

Veckan har börjat med två dagar då jag har suttit hemma och pluggat. Jag har bearbetat skisser i Visio och arbetat med uppsatsen. Det har varit två ganska effektiva dagar. Men jag måste erkänna att det går lite trögt att motivera sig på eftermiddagen. Förmiddagen flyter på med bra koncentration men när eftermiddagen kommer går det lite trögare och det känns inte lika intressant längre.

Fördelen med att sitta hemma och plugga är att jag, när det är fint väder och lite varmt som igår och idag, kan sätta mig på uteplatsen mig och äta lunch. Ett bra sätt för att samla lite extra energi. Fast hade det inte varit för att jag senaste tiden har spenderat ganska mycket tid jobbandes inne i stan så hade jag inte uppskattat att sitta hemma lika mycket, för det blir ju lite trist om man ska göra det varje dag.

Helgen var härlig, lördagen flög förbi och Lottas fest var mycket trevlig. Vi grillade i gråvädret, gick tipspromenader, sjöng singstar och sov på golvet i Lottas föräldrars hus. På söndagen blev vi bjudna på frukost som intogs ute i solen. Vid två åkte vi hemmåt och då hade vi hunnit sitta några timmar i solen och njuta.

Igår efter middagen promenerade jag iväg till Intersport och köpte mig nya regnkläder. Efter förra veckans regn kändes det som en bra idé eftersom mina gamla har börjat läcka in vatten. När man cyklar så mycket som jag gör är det skönt med regnkläder som fungerar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0