Tungt och trögt

40-60 sidor är rimligt för en magisteruppsats enligt min handledare. Suck. Det betyder att jag minst behöver producera 20 sidor text till och det vet jag just nu inte riktigt hur det ska gå till. Tio sidor resultat till och tio sidor analys och diskussion, skulle man kunna säga. Det känns lite tungt men jag ska ta och försöka få något ordentligt gjort med resultatdelen och se var jag hamnar och så får jag väl försöka få lite hjälp. Att bli klar innan sommaren känns inte riktigt möjligt. Eftersom designprojektet inte är slut kommer mina dagar inte endast att bestå av uppsatsarbete. Fast ska jag vara helt ärligt tycker jag att det är skönt och jag kan ta att det medför att uppsatsen kommer att bli klar senare, för jag skulle bli ganska trött på att bara sitta och harva med uppsatsen.

Bara för att göra allt lite jobbigare så har ac-adaptern till min dator lagt av. Som tur var blev jag varnat redan igår att det var något fel och imorse när den krånglade igen var jag snabb med att lägga över mappen med alla exjobbsfiler på ett usb. Tills jag har kommit på hur jag ska lösa det hela så får jag låna brorsans dator. Jag har ju en gammal bärbar, men den är så seg att det hade inte varit något roligt alternativ.

Helst av allt skulle jag bara vilja gå och gömma mig och inte komma fram förrän allt har ordnat sig. Nu är det ju tyvärr så att inget ordnar sig om inte jag tar tag i det, så det är väl det jag får göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0