Beröm

När någon säger något bra om en då gäller det att suga åt sig och spara orden så att man kan plocka fram dem när de behövs.

Idag på morgonen kom chefen och ville prata med oss nykomlingar, en och en. Kolla läget och ge lite feedback efter den första veckan. Anna fick gå först och jag blev självklart lite nervös, vad skulle han komma att säga?

Jag hade inget att vara nervös över. Han frågar lite hur jag tycker att den första veckan har gått och hur välkomnandet hade varit. Sen lite om dynamiken i vår lilla projektgrupp och min roll i den gruppen. Om att jag är den som lyssnar och tar in och hur jag ser på det. Jag berättar hur jag ser på min tysthet och att det gärna är något som jag jobbar med. Sen säger han "Men du är ju smart Tove, det märks. Du har smarta saker att säga och det hoppar inga grodor ur din mun." och så sa han att jag har humor. Gissa om jag fick ett stort leende på läpparna! Fy attans vad roligt det är att få höra en sådan sak.

Det känns lovande inför framtiden. Jobbar jag med mig själv, för jag vet att det finns saker som jag behöver bli bättre på, så tror jag att jag kommer att lyckas bli riktigt bra.

Kommentarer
Postat av: Martin

Grattis till jobbet!

Vet du om de kommer anställa fler nu i höst?

2010-08-25 @ 16:34:16
Postat av: Tove

Tack! Det senaste jag har hört är att de har förhoppningar om att kunna ta in nya till jul eller strax efter jul.

2010-08-25 @ 18:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0