Frittata

Idag var jag lite modig när jag lagade mat. Jag provade på något helt nytt och dessutom något nytt som jag inte brukar gilla. Frittata med rödbetskräm. Rödbetskrämen gjorde jag fastän jag varken brukar gilla rödbetor eller chèvreost, som krämen bestod av. Jag bestämde mig för att testa det lite tack vare att jag i våras blev bjuden på en paj med färska rödbetor och fetaost som var väldigt god.

Det lönar sig att testa saker som man är tveksam till ibland, ikväll hittade jag en fullträff. Middagen blev riktigt god, ett plus är att krämen har en underbar färg. Recepten hittade jag här och här. Det enda jag gjorde annorlunda var att använda färsk timjan istället för torkad och hoppade helt rosmarinen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0