Hemmagjord pasta

När det började bli dags att fundera över vad som skulle lagas till middag fick jag för mig att jag skulle testa att göra egen pasta. Så jag hittade ett recept som inte krävde så mycket jobb och heller inte så mycket tid och ingredienser och satte igång. Receptet hittade jag här, men istället för durumvete använde jag vanligt vetemjöl och fick ta klart mer än två deceliter för att degen skulle sluta kladda (jag gjorde bara en halv sats).

Till pastan hackade jag lite gräslök, fräste lite bacon, rev över parmesanost och ringlade över olivolja. För att sedan piffa till det lite extra blandade jag i lite färskost med vitlökssmak. Riktigt gott blev det, trots att pastan såg ganska slemmig ut när jag tog upp den.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0