Tallin

De senaste dagarna har spenderats på resande fot tillsammans med jobbet. I torsdags morse åkte bilarna från kontoret i Linköping mot det nya kontoret i Stockholm som var vårt första stopp. Där fick vi se de nya lokalerna och blev bjudna på en väldigt god lunch.

Trots våra dåliga kunskaper om hur man hittar med bil i innerstaden tog vi oss i alla fall från kontoret till Värtahamnen där färjan mot Tallin stod och väntade på oss. Där blev det konferens och gemensam buffémiddag. Inte den roligaste mat jag ätit men sällskapet gjorde det till en väldigt trevlig middag. Vi tittade och gjorde oss roliga över showen som hölls under kvällen och dansade järnet på dansgolvet.

På förmiddagen på fredagen anlände färjan till Tallin. Vid hamnen väntade en buss på oss och under två timmar fick vi en liten guidad rundtur i staden. Efter en lunch på torget tog vi oss tillbaka till hotellet och ganska snart låg tjejerna i badet. Hotellet hade en stor spaavdelning med flera olika pooler, olika sorters bastuar och en poolbar. Det var helt underbart och vi spenderade några timmar i vattnet.



Lite välbehövlig vila hanns med på det fräscha rummet innan det var dags att mötas igen för att promenera till gamla stan och restaurangen där vi skulle äta middag. Det här var nog höjdpunkten på hela resan. Restaurangen hade medeltidstema och maten vi bjöds på var riktigt, riktigt god. Det var en massa olika röror, kött och grönsaker och jag drack ett kanelöl som var väldigt gott.



Under lördagen gjorde vi stan. Strosade runt i gamla stan, fikade på ett mysigt café och tog oss en titt i ett av shoppingcentrena. Vid tre checkade vi in på båten som skulle ta oss tillbaka hem och hade sedan konferens följt av middag.



Oj vad roligt jag har haft det de här dagarna. Det är ett riktigt fint gäng och jag tror att jag kommer att få det roligt framöver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0