Vinter

Vintern har verkligen kommit till Linköping. Imorse när jag klev ut i köket för att kolla temperaturen blev jag lite lätt chockad när jag såg att mätaren stod på -22 grader. Det vara bara att gå upp på vinden och hämta täckbyxorna och ta på sig den tjockaste jackan och de tjockaste skorna. Det var lite tungt att cykla till jobbet i alla kläderna men jag höll mig i alla fall varm. Tina skrattade dock åt mig och tyckte att det såg ut som om jag kom från en polarexpedition.

Det har verkligen snöat galet mycket här sedan förra veckan. Det är väldigt vackert och jag trivs med snön men svårt att förstå att vintern kom redan innan december månad hade startat. Jag kommer bli ganska besviken om allt försvinner och julen blir grå och trist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0