Shoppingdag

Dagen börjar med att jag bjuder mig själv på nygräddat bröd till frukost, den perfekta början alltså. Vid tio tar jag mig ut för att gräva fram bilen eftersom jag lovat att skjutsa Mattias till Hjärta till Hjärta och IKEA eftersom han bjöd mig på vin på sittningen förra veckan. Det tog sin lilla stund och jag är glad att jag hade en spade för det hade varit jobbigt att försöka sparka bort snön som låg bakom bilen.





Vid ett är jag hemma igen och äter då lunch och kommer på att det kan vara trevligt att ta en tur och titta på lite kläder, jag skulle ju gärna hitta något nytt att ha på patetsittningen nästa fredag. Så jag klär på mig och promenerar bort till Ikanohuset. Först blir det en titt på HM. Där hittar jag ingen klänning som känns perfekt men däremot hittar jag lite andra vardagskläder som jag köper. På MQ, som var sista butiken jag tänkte gå in i, har de slutrea och det var billigt värre. Tur har jag också för jag lyckas hitta en klänning som jag gillade, i rätt storlek, och en kjol. Klänningen hades kostat 499 kr och kjolen 399 kr och båda var nu nedsatta till 99 kr. Då gick det inte att låta bli, speciellt inte eftersom båda plaggen var plagg som jag letat efter.


                                           Det är så tråkigt med folk som inte har vett att ta ut
                                                       kläderna ur provhytten när de är färdiga



Det var tur att jag inte handlade så mycket på min första tur, endast ett pussel för 35 kr och små kakformar för 10 kr.  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0