Slutkörd

Det var inte smart att ta cykeln in till stan. Jag fick verkligen kämpa för att ta mig till sporthallen, större delen gick det inte att cykla alls för att det var så mycket snö och jag var rädd att jag inte skulle komma i tid till passet. Men det gjorde jag som tur var, genomsvettig och lite småtrött sådär. Lyckades dock samla ihop mig själv och ta i under passet och fick mig en skön genomkörare.

När jag sedan skulle hem funderade jag starkt på att lämna cykeln i stan men kom fram till att det skulle innebära att jag skulle vara tvungen att gå hemifrån vid halv åtta på måndag för att komma i tid till workshopen och det kändes inte lockande. Det kanske inte var jättesmart av mig att handla en tung kasse med mat på Hemköp innan jag lämnade stan, för det gjorde ju inte cykeln lättare att cykla på/dra hem.

Väl hemma var det dock trevligt att ha de varor som jag hade inhandlat. Eftersom klockan var halv fem och jag inte ätit något sedan lunchen satte jag igång med att laga mat. För att inte hungra ihjäl åt jag några torkade fikon och stora gröna oliver som jag hade inhandlat. Oliverna för att jag ville lyxa till med något till maten och fikonen skulle i brödet som jag tänkte baka.

När pajen som jag gjort till middagen stod i ugnen satte jag igång med att baka brödet. Inte för att jag kände mig pigg och full av energi, utan för att jag var så sugen på att testa idén till brödet som jag hade fått när jag handlade att jag bara var tvungen att baka det. Jag gjorde ett bröd med grovt rågmjöl, havrekli, solros- och pumpafrön och lite fikon. Det ska bli mycket roligt att få testa det till frukost imorgon.

Efter eftermiddagens aktiviteter är jag nu helt slut och tänker spendera resten av kvällen i soffan med en gosig katt på magen och lite choklad att tugga på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0