Tisdag

Nu är det mörk utanför fönstret. Om en timme ska jag cykla till Ryd för middag, lite vin och tjejsnack. Kanske inte den mest typiska tisdagsaktiviteten men det gör nästan det hela lite roligare. Det är bra när roliga saker händer mitt i veckan för då kommer helgen snabbare, tror jag i alla fall. Kan inte låta bli att längta lite efter helgen.

Dagen har ägnats åt att läsa artiklar om action research och det samma lär jag göra imorgon. Jag försöker få grepp om vad det handlar om ifall det blir aktuellt för mig av använda mig av det för uppsatsen. Finns inte så mycket annat jag kan göra. Igår hade vi workshopen och jag väntar bara på att resultatet från den ska sammanställas så att jag vet hur det framtida arbetet kommer se ut och hur jag kan anpassa mig efter det.

Tänk vad man kommer att uppskatta våren när den väl kommer. Igår var det -25 grader när jag skulle cykla in till stan på morgonen. Det var inte en rolig cykeltur. Jag var välklädd, så frysa behövde jag inte göra, men benen var sega efter helgens träning, kläderna gjorde att jag kände mig klumpig och kedjan hoppade så fort jag inte trampade. Idag har det varit mer human temperatur ute men istället jobbigt att cykla eftersom det är så mycket lössnö på vägarna. Efter den här vintern är jag nog ganska duktig på att cykla i snö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0