Afropowerdance

Igår kväll körde jag ett afropowerdancepass. Ledaren sa att vi skulle ha träningsvärk i muskler som vi inte visste fanns. Idag har jag ganska mycket träningsvärk i nedre delen av ryggen och lite grann i baksida lår. Jag trodde jag skulle känna något i vader eller fötter eftersom vi stampade runt barfota, men där känner jag inget. Det var i alla fall ett roligt pass, helt olikt de jag brukar köra och därför säkert ett bra komplement.

För tillfället är jag riktigt taggad till att träna. Förra veckans aktivitet gjorde att jag verkligen vill fortsätta på samma sätt och ska nu försöka klämma in en 45-minuters promenad de dagar som jag inte tränar. Hittills har jag lyckats. Med lite musik i öronen är det ganska trevligt att gå runt Skäggetorp, trorts att man nästan hela tiden har bilvägen på ena sidan. Vi får se hur länge jag känner att jag orkar med det men tänker att det är bra så länge jag gör det.

Det är tur att det känns roligt att träna för när det är sånt väglag som det är nu så är det inte så roande att ta cykeln. Det går ändå åt en timme att ta sig dit och hem nu när jag inte kan cykla så fort och då är det bra att man är lite taggad innan man beger sig iväg så att man faktiskt tar sig utanför dörren.



Så här laddad är jag innan träning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0