Fredagkväll

Jag var på bra humör när jag satte mig framför datorn efter att ha ätit en riktigt god middag. Sen hoppar katten upp på skrivbordet och välter ut halva mitt vinglas. Som tur var klarade sig datorn med bara några stänk. Nu vet jag i alla fall var jag inte ska ställa vinglas någon mer gång.

Min goda middag ikväll hittade jag inspiration ifrån här, quinoasallad med färsbiffar. Eftersom jag inte gillar fisk använde jag mig av älgfärsen och gjorde biffar som jag kryddade med chilisås och spiskummin. Jag tog röd paprika och stekte den tillsammans med squashen eftersom jag tycker att det är godare om den är lite tillagad och yoghurten kryddade jag med citron och mynta. En väldigt god middag som dessutom var härligt vacker att titta på.





Kvällen kommer att bli lugnt, troligtvis letar jag reda på någon film att titta på. Än så länge har jag inget annat planerat för helgen förutom att jag ska städa lägheten men har jag tur så dyker något trevligt upp. Jag har mina förhoppningar men det är inget att räkna med..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0