Söndagsbak



Jag tror inte jag har köpt frukostbröd sedan i augusti. Det är ju inte så jobbigt att slänga ihop en deg och grädda den. Har jag inte så mycket tid eller är sugen på nygräddat till frukost så gör jag en liten deg som får kalljäsa i kylen över natten och som sedan kan gräddas på morgonen. Det är ju så mycket godare när man har gjort det själv och troligtvis nyttigare också eftersom det inte är några konstigheter i.

Igår gjorde jag brödbullar med rågkross och valnötter. När jag stod där med de nygräddade bröden blev jag så sugen på att smaka så potatis- och purjolökssoppan jag hade i frysen fick bli middag istället för pastan jag först hade tänkt laga. Riktigt goda blev de!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0