Sista natten

Nu sitter jag och väntar på att sista jobbpasset ska börja. Förhoppningsvis är det sista gången någonsin som jag jobbar som tidningsbud. Jag kan nog till och med säga att det är högst troligt att det är sista gången. Mycket skönt ska det bli.

8 månader
7 veckor
5 veckor

De perioder som jag har arbetat som tidningsbud. När jag gick in i lokalen där vi hämtar ut våra tidningar och förbereder oss inför arbetet för första gången den här sommaren slog det mig att doften där var precis den samma.

De här fem veckorna har varit bättre än vad jag förväntade mig. Tidningsbilarna har varit i tid, jag har inte virrat bort mig totalt och alltid blivit färdig i tid och jag har överlag fått köra väldigt bra trakter. Vädret har varit helt på min sida och det har inte regnat en enda gång. De här veckorna har påmint mig om de saker som jobbet har lärt mig om mig själv. Jag har fått uppleva några riktigt vackra soluppgångar och fått se många rävar, rådjur och harar. Vakna med P3 och P4 har verkligen förgyllt mina nätter och gjort det roligare att jobba.

Igår kändes det tungt att det var en hel natt kvar som jag skulle jobba men nu är den sista natten här och jag stoppar ner den sista tidningen i brevlådan då är jag fri.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0