Lördagen

Igår hade jag en lyckad dag. Planen var att jag skulle in till stan och hälsa på en gammal kompis, allt vi hade bestämt var att vi skulle laga mat tillsammans. Så jag kommer dit på eftermiddagen vi går och handlar och lagar en god middag bestående av örtkryddad kyckling, färskpotatis, lök och morötter i ugnen och till efterrätt en riktigt god rabarberpaj. Någon kompis till hennes pojkvän kände någon som höll i en fest i gamla stan så vi bestämde oss för att gå dit. Först hann vi dock med att promenera runt lite på söder, i vitabergsparken och på smågator vid vattnet.

Större delen av festen hölls först på en takterrass med riktigt häftig utsikt och sedan nere i en källare där ett liveband spelade. Vi var inte där någon längre stund för efter att bandet slutat spela så var det inte så mycket till fest längre. Klockan närmade sig då två så jag antog att jag skulle bli tvungen att ta nattbussen hem. När jag kommer till centralen ser jag dock att sista pendeltåget inte har gått och är några minuter försenat så jag skyndar på stegen och känner mig väldigt glad över att jag hann med. Bredvid mig sätter sig två killar, jag antar att de känner varandra eftersom de ene börjar prata med den andre men märker senare att så inte är fallet. En av dem sitter med en Metro i handen och är förundrad över att de har hunnit få ut en tidning som handlar om bröllopet så fort. Jag tror att han pratar med den andra killen men kan inte låta bli att slänga ur mig att det ju var ett bra tag sedan bröllopet hölls och att de har haft gott om tid på sig att få färdigt tidningen. Sen sitter vi och snackar hela resan. Jag tror aldrig att jag har haft så roligt när jag har åkt pendeltåg.

Jag behövde inte vänta någon längre stund på bussen och när jag promenerar genom skogen är det i princip helt ljust ute. Jag hade mina träskor på mig under hela kvällen och eftersom jag inte haft dem så länge än i sommar fick jag skoskav så när jag tagit mig igenom skogen tog jag av mig dem och gick barfota resten av biten. Så under min barfotapromenad ser jag ett rådjur stå och titta på mig, bara fem meter bort. Det skuttar vidare men när jag kommer ner till åkrarna står det där igen, nu ca tio meter bort och står och tittar på mig en bra stund. Häftig upplevelse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0