Midsommarkrans

Jag är bra sugen på att knyta mig en krans till midsommar, men jag vet inte riktigt hur jag ska hinna med det. Eftersom jag jobbar natten till fredag kommer jag att behöva sova på förmiddagen om jag ska vara någorlunda levande när firandet börjar. Alternativet skulle vara att göra kransen kvällen innan, men då kommer den inte se så fin ut, för blommorna vissnar ju. Jag skulle också kunna plocka blommorna dagen innan och göra kransen under själva firandet, bara för att. Men jag vet inte.



Kransen jag gjorde förförra sommaren.

Kommentarer
Postat av: Malin

I Barsebäck firar vi både fredag och lördag varvid kransen ska räcka två dagar. Brukar lägga den i vatten i tvätthon över natten, då brukar den hålla sig fräsch. Kanske funkar för dig också? :). Glad Midsommar!

2010-06-23 @ 23:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0