Opponeringsförberedelser

Fram tills torsdag nästa vecka kommer mina dagar att bestå i att förbereda opponeringen jag ska göra efter att min framläggning är avklarad. Uppsatsen som jag ska opponera på handlar om utvecklandet av en metod för att hitta händelser som kunde ha blivit olyckor från bland annat videofilmer av bilkörning och en metod för att skapa generella situationer som kan användas för att uppfinna nya säkerhetssystem för bilar. Intressant läsning och väldigt annorlunda upplägg mot vad jag har på min uppsats.

45 minuters presentation av uppsatsen ska jag hålla och sedan ställa frågor och framföra mina åsikter om uppsatsen. Så länge har jag aldrig pratat inför folk förut. Jag hoppas på att det inte är så många som kommer, även  om det brukar vara ganska avslappnad stämning under framläggningar.

Hittils har jag läst igenom uppsatsen tre gånger och imorgon tänkte jag att jag ska börja fundera på upplägget för presentationen så jag kan börja koncentrera mig lite extra på de delar som jag tänker prata om. Det känns viktigt att försöka göra ett så bra jobb som möjligt eftersom det är någon annans uppsats som jag ska presentera. Det är ju det sista arbetet vi gör på kogvet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0