Skidåkning!

Imorgon bär det av mot Dalarna och Romme för två dagars skidåkning. Halv sex är det meningen att jag och Lotta ska ge oss av, så att vi får ut så mycket skidåkning som möjligt denna helg. Tidigt, men det ska nog gå. Det ska bli väldigt roligt, hellre skidåkning i lilla Romme än ingen skidåkning alls.

Kvällen har jag ägnat åt att packa och förbereda matsäck. Tyvärr har jag varken stavar eller skidglasögon. Stavarna lämnade jag i Stockholm efter förra årets skidresa eftersom pappa hade gett mig mammas stavar och dumt nog tog jag inte med mig mina egna hem. Skidglasögonen borde finnas någonstans i lägenheten men jag kan inte hitta dem. Sist jag såg dem låg de på hatthyllan men jag har inget minne av var jag la dem när jag bestämde mig för att lägga dem på ett bättre ställe. Ja, ja. Det kunde vara värre. Stavar klarar jag mig alltid utan, bara lite jobbigare att ta sig fram på plan mark och är det bra väder så ska det nog inte vara några problem att åka utan skidglasögon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0