Trasig kedja

Min cykel mår inte så bra. Igår när jag cyklade till universitetet så gick kedjan av. Snopet eftersom jag har för mig att jag fick den bytt när jag lämnade in den för byte av drev i augusti.

Jag tänkte först att jag skulle kunna fixa det själv, så efter styrelsemöte och lunch tog jag bilen förbi Biltema och inhandlade en kedja. När jag packade upp den nya kedjan och inspekterade den kom jag fram till att jag inte hade någon aning om hur den ska sättas ihop när den väl har kommit på cykeln. Jag sökte lite på internet men hittade inget som hjälpte mig utan ringde till pappa istället som informerade mig om att det borde finnas ett kedjelås. Det fanns det inte, varken på min nya eller gamla kedja. Inte fanns det att köpa på Biltema heller så jag gav lite irriterad upp och promenerade bort till närmaste cykelverkstad och bad dem göra jobbet. Så nu är jag utan cykel tills på måndag, om jag har otur ännu längre. Surt.

Det var några som skulle till VilleValla pub ikväll men jag kände inte för att promenera dit, eller snarare för att promenera hem, tar säkert 45 min, en timme att ta sig dit till fots. Nej, jag skrev rent styrelseprotokollet, lagade en chilistark majssoppa och njuter nu till tonerna av Elin Ruth Sigvardsson istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0