Festeriskifte

Igår var jag riktigt student för en stund. Overallen åkte på och godisshoten, som hade tillverkats kvällen innan, fick följa med i väskan. Förfesten inför skiftet skulle hållas på kullen på Skåland men eftersom det regnade fick vi börja inomhus. När regnet slutat blev vädret helt kanon och det var ett lite lätt svettigt gäng pateter som satt och pratade och skrattade i solen på kullen.

Jag gick runt i kortärmat hela kvällen och fick mina första myggbett. Jag hade en riktigt rolig kväll och tiden gick fort. Strax efter tolv tyckte jag dock att det var dags att ta mig hemmåt. Hade det inte varit för att jag skulle upp och jobba så hade jag nog stannat längre.

Det var lite segt när väckarklockan ringde kvart över sex imorse men jag tog mig upp och tog mig till exjobbet. Redan på morgonen var det så varmt att jag inte behövde ha någon tröja på mig när jag cyklade iväg, underbart!  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0