Föräldrarna på besök

Igår var det jag och brorsan som stod för underhållningen. Mamma och pappa fick ett besök till Linköping med middag och en hemlig aktivitet i julklapp av oss och igår var det dags för dem att inkassera klappen.

De kom lagom till lunchen som bestod av en pasta med rostad vitlök och cocktailtomater. Vi trotsade regnvädret och tog oss till vårmarknaden som var på Brunneby musteri. Själva marknaden var inte jättemycket att hurra för men gårdsbutiken var väldigt trevlig att titta i. Eftersom det inte var så långt till Motala åkte vi dit och tog en fika innan vi åkte tillbaka till Linköping. Som bonus fick jag hjälp av pappa att fixa lampan i köket och stabilisera bakhjulet på cykeln min.

Middagen som vi bjöd på blev riktigt lyckad.



Vi började med en sallad med salami och parmesanost.



Huvdrätten var saffranskokt ris med kyckling, grönsaker och mango.



Till efterrätt hade jag gjort Leilas goda amerikanska cheescake.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0