Grönsaker i ugn

Denna mumsiga rätt lagade jag igår.





Grönsaker i ugn (2 pers)
Valfritt kött (kyckling och fläskkotlett har jag testat)
1/2 squash
1/2 paprika
1/2 rödlök
3-4 potatisar
1 vitlöksklyfta

Yoghurtsås
Turkisk yoghurt
Pressad vitlöksklyfta
Örtsalt
Gräslök (mest för att det såg trevligt ut)

Börja med att marinera köttet i olja, pressad citron, sambal oelek, lite salt och peppar. Köttet har jag inte alltid med och om jag skippar det så häller jag över sambal, olja och citron över grönsakerna. Skiva squash och paprika och klyfta rödlöken och potatisen och skiva vitlöken tunnt. Lägg grönsaker och kött (marinaden också) i en långpanna och häll på lite extra olja om du hade lite marinad. Salta lite extra och ställ in i 225 grader varm ugn i ca en halvtimme. Servera tillsammans med yoghurtsåsen.

Kommentarer
Postat av: SusanneSj

Mmmm, ser jättegott ut.

2010-05-23 @ 10:12:03
URL: http://lattaochgodarecept.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0