Klantigt

Det finns vissa fördelar med att skriva upp saker man ska göra, som när man har bokat tvättid till exempel. Då kan man undvika att gå till tvättstugan en dag för tidigt, slänga in tvätten i tvättmaskiner på någon annans tvättid, bli av med sin egen tvättid innan man har insett att man tvättar på fel tid och oroat sig i ungefär 55 minuter för att man ska möta den arga granne som man ovetande har snott tvättmaskinerna för när man går för att hämta tvätten. 

Nu hade jag i alla fall tur i all min klantighet och grovtvättstugan, som visserligen bara har en tvättmaskin och ingen torktumlare, var ledig och jag träffade inte på någon arg granne i tvättstugan när jag hämtade min tjuvtvättade tvätt. Så tvätten blev tvättad och jag har lärt mig att kolla vilken tid jag har bokat innan jag slänger in tvätten i tvättmaskinen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0