KVIT

KVIT - kognitionsvetenskap och informationsteknologi. En konferens anordnad av kogvetstudenter med forskare från både Sverige och världen.

De två KVIT-dagarna är nu över och jag tycker att det har varit ett riktigt lyckat evenemang även i år. De flesta talarna var väldigt intressanta att lyssna på. Charles Goodwin var en klar favorit som fick mig att skratta och le många gånger under tiden han stod på scen och pratade.

Det har varit skönt att ha fått varit ledig från uppsats skrivandet i två dagar. Roligt att få sitta och bara ta in kunskap. Det märks att jag har gått några år på programmet och att jag har lärt mig en del under tiden för det gick att hitta saker hos de flesta talare som jag kunde koppla till saker som jag lärt mig tidigare.

Jag är glad att jag valde att gå på sittningen trots att det inte var någon från klassen som gick för jag hade en mycket trevlig kväll. Det är tur att jag har varit lite engagerad på programmet så jag har lite vänner i andra årskurser också för det var inga problem att hitta någon att prata med under kvällen. Det var ett nöje att få sitta brevid en etta under middagen och dela med mig av mina kunskaper om programmet och höra hans åsikter om det första året.

KVIT avslutades med den traditionsenliga grillningen. I år slapp krogvet regnet men det var långt ifrån varmt och skönt ute. Jag förstår inte att de skippar den första festerifesten, skandal! Inte brydde vi oss om att vi kom dit sent, vi brydde oss inte ens om ösregnet. Det var tider det.

Jag åt i alla fall en hamburgare och satt och var lite social men vid sex var jag så frusen att jag tyckte att det var dags att dra mig hemåt. Jag har inte blivit riktigt varm ännu och då sitter jag ändå i en fleeströja. Jag är glad att jag inte ska gå på utekravallen. Ikväll blir det tidigt i säng. Jag hade svårt att somna igår så jag känner mig riktigt trött nu. Var en massa tankar som envisades med att snurra runt i huvudet. Imorgon är det styrelseskifte och då vill jag ju vara pigg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0