Helgen

Jag har haft en riktigt bra helg. I fredags kom moster och mor på besök och de och Carl kom hem till mig för en drink efter jobbet. Sedan hade jag bokat bord på en tapasrestaurang. Middagen blev väldigt lyckad, alla tyckte maten var god och vi gick därifrån väldigt nöjda. På lördagmorgonen bjöd jag på frukost och sedan begav vi oss ut på stan för lite shopping. Jag var på jakt efter ett par stövlar, Annika skulle ha något lite mer färgglatt och letade efter en grå topp (allt är relativt, har man bara svart så kanske grått är färgglatt) och mamma letade inte efter något själv men köpte med sig några chokladpraliner hem till pappa.

Lördagkvällen spenderade jag i soffan och insåg hur gott det är med mangobalsamicovinäger på cocktailtomater och att edamamebönor inte är överskattat.

Söndagen hade jag inga planer för men slängde väg ett meddelande till Erica och fick napp. Det blev en promenad till Tornby där vi kikade i lite klädaffärer, några inredningsaffärer och tog en fika, självklart var lille Arvid med i vagnen. Vädret var kanonfint och vi promenerade hem till Erica där jag blev kvar till klockan sex. Jag insåg att det nog var dags att dra sig hemmåt om det skulle bli någon middag lagad, jag skulle ju ändå gå hem. Middagen blev lagad, fläskfilé med klyftpotatis och murkelsås, som tyvärr inte smakade så mycket murklor som jag hoppats på men god blev den i alla fall.
Så var det dags för en ny vecka igen, får se vad för roligheter denna vecka bjuder på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0