Pumpa och rotsaker i ugn

I torsdags kväll när jag gått och lagt mig kom jag på att jag troligtvis inte skulle orka göra någon lasagne till middag på fredagkvällen och började därför fundera över vad jag kunde laga istället. Det kan tyckas vara en dum tid att fundera över vilken mat som ska lagas dagen efter och även om det var en dum tid kom jag på något bra.
När jag stod framför kylskåpet hemkommet från en lång arbetsdag utvecklades idén och följande rätt blev resultatet.



Pumpa och rotsaker i ugn


En bit butternutsquash
Några potatisar
Lite rödlök
Några morötter
Några polkabetor
Salladslök
Färsk timjan
Citronskal
Allt detta kördes i ugnen tillsammans med några klickar smör, lite olja och salt. Till detta åt jag en sås som bestod av hälften turkisk youghurt, hälften creem chees och pressad vitlök. Oj så gott det blev!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0