Paj

I lördags kom föräldrarna ner på besök och jag och brorsan tog med dem till Flygvapenmuséet. Kvällen innan hade jag fått i uppdrag av mamma att göra en paj och då var jag ju tvungen att hitta på något nytt och spännande som jag kunde bjuda dem på. Denna paj bjöd jag dem på:
Paj med västerbottenost, sparris och squash
3 ägg
3 dl matgrädde
salt
paprikapulver
västerbottenost
sparris
squash
vitlök
cocktailtomater
basilika
Jag blandade ihop äggstanningen. Rostade några hela vitlöksklyftor i ugnen tillsammans med en squashbit som jag skurit i mindre bitar. Sparrisen fick kokas i 2-3 minuter. I pajskalet stödde jag ut osten, sparrisen, squashen, hackad basilika, den rostade vitlöken som jag mosat och halverade tomater. Över allt det goda hällde jag äggstanningen och sedan in i 225 grader varm ugn i ca 30 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0