Fredag

Min dag började riktigt bra. För första gången någonsin tog jag mig iväg till simhallen innan jobbet. Där simmade jag i 50 minuter, vilket resulterade i 1650 simmade meter. Sedan kunde jag gå och känna mig nöjd över att jag tog mig iväg resten av dagen. Det hade ju inte varit helt fel om jag hade disciplin att göra det en gång i veckan, det var ju faktiskt ganska trevligt, lite folk, nedsläckt och lite lugn musik på i bakgrunden.

Kvällen kommer att spenderas i ensamhet i min stora härliga soffa. Pyjamasen och raggsockorna har jag redan tagit på mig och filten ligger redo. Det är ju inte så överdrivet varmt i lägenheten, ligger på 20 grader, så det gäller att klä på sig om man inte är i rörelse. I alla fall om man är en frusen en som jag.

Middagen fick bli en carbonara. När jag kom hem var jag totalt osugen på mat efter popcornfredagen på jobbet. En halvtimme senare hade hungern dock kommit så det var bara att hitta på något som gick fort att laga. Min carbonara består av en äggula, en skvätt grädde, bacon, mycket, mycket parmesanost och svartpeppar. Enkelt och gott.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Om det känns bättre kan jag informera dig om att i mitt rum hemhemma är det cirkus 17 grader på nätterna om vintrarna. Då är det raggsockor deluxe som gäller :P

2011-01-22 @ 00:26:05
URL: http://wordsofmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0