Nyårsafton

Nyårsaftonen blev riktigt lyckad. Den firades tillsammans med Kricke, Erica och Joel. Vi sågs vid borggården och tittade på en ljusshow och gick sedan hem till Kricke och Erica och lagade tapas till middagen. De hade spontanhandlat en massa godsaker och vi fick till en väldigt lyckad middag som avslutades med chokladfondant med vaniljglass, granatäpple och passionsfrukt. Vi blev alla kanonmätta och lite lagom slöa satte vi igång med ett parti settlers. Det partiet hann vi inte avsluta innan klockan slog tolv. Då plockade vi med oss champagneglasen och lille Arvid som hade vaknat till lagom till att vi skulle gå ut. Väl ute fick vi en liten chock när det föll stora regndroppar från himlen. Snabbt gick vi in igen och satte oss i soffan istället och skålade. Sedan blev det någon timmes småpratande innan det var dags att be ge sig hemåt. En lugn och mysig nyårsafton.



Jag hade inte riktigt tålamod att sova någon längre stund i morse och klev upp strax efter tio. Jag åt en god frukost på lite överbliven baguette från igår och myste i soffan iklädd pyjamas och morgonrock. Inte helt fel. Jag hade inte riktigt funderat över att det är röd dag i dag och att nästan alla butiker är stängda men verkar finnas en mataffär i stan som är öppen i alla fall, så jag kan fixa lite schysst middag ikväll.


Någon som vet hur man njuter och tar det lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0