Två

Vanan är nu att vara två. Det normala är nu att inte vara ensam. Sängen är oftast inte tom och frukosten äts oftast i soffan, tätt intill någon annan. Jag trivs, kanske alldeles för bra, om det nu kan vara för bra. Det är fint att vara två. Vi två mot världen.

Ikväll är jag dock ensam. Jag har spenderat fredagskvällen med att äta våfflor, titta på film och nu har jag tänt levande ljus i sovrummet och ska titta på ett avsnitt av Greys. Jag gillar mitt sovrum, jag blir glad och som lugn när jag kliver in där. Typiskt bra för ett sovrum.

Tänk vad skönt med helg. Helgerna uppskattas verkligen när man jobbar, speciellt när det har varit veckor som denna. Det har varit fullt upp med utvärderingar och den lilla tid som har funnits över har inte varit svår att fylla med annat som måste göras. Roligt är det, men som sagt, skönt med helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0