Slutet

Det är helt galet att jag imorgon gör det sista på kogvet. Det allra sista. Ja, förutom att fixa det sista pillet med uppsatsen efter framläggningen och lämna in papper så att jag får en examen. Det är jättekonstigt. Jag har varit student i fyra år och nu ska jag bara sluta vara det. Skaffa mig ett jobb, identifiera mig med någon sorts yrkesroll istället för student och kogvetare.

Ja, det där med att skaffa jobb, hur går det till? Hur gör man för att få det där jobbet som man vill ha? Just nu känner jag att jag inte har någon aning. Jag vet att jag är bra. Och jag vet att jag saknar en hel massa erfarenhet som efterfrågas i jobbannonser, men man måste ju jobba för att få den där erfarenheten. Hur får jag företagen att fatta att jag faktiskt är bra, trots att jag inte har allt de skulle kunna önska sig, trots att jag bara är nyexaminerad.

Ett nytt liv väntar mig, men jag har ingen aning om hur det kommer att se ut. Just nu känns det inte så läskigt, mest roligt och spännande. Det jag vet är att jag vill jobba med interaktionsdesign och användbarhet. Men om/när/var jag kommer att få ett sånt jobb är ett enda stort frågetecken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0