Sömnen

Jag tycker lite lätt synd om min kropp för tillfället och jag är inte förvånad över att jag har svårt att somna och sover lite oroligt. Jag skulle säkert vara lite piggare om jag inte bytte dyngsrytm de dagar då jag är ledig. I fredags somnade jag strax efter sju och klev upp tolv för att kunna vara med på midsommarfirandet. Sedan la jag mig vid elva/halv tolv på kvällen och klev upp vid tio. Nu ikväll hade jag tänkt att lägga mig någon gång efter tolv så att jag kan sova till halv tolv imorgon så att jag kan hålla mig vaken tills sjutiden på måndagmorgonen. Det krävs lite planerande för att få ihop sömntimmarna på bästa sätt.

Jag förstår inte riktigt hur jag orkade hålla på så i åtta månader, just nu känns det inte som om jag skulle orka med det någon längre tid. Men det var väl för att jag inte hade så mycket att välja på. Det var ändå roligare att vara vaken lite normalt när jag var ledig och inte bara under natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0